Bankfejl forsinker udbetaling af kontanthjælp i Fredericia

En teknisk fejl hos Danske Bank betyder, at udbetalingen af kontanthjælp til borgere i Fredericia Kommune bliver forsinket

Torsdag aften modtog Fredericia Kommune meddelelse om, at en teknisk fejl hos Danske Bank, der håndterer udbetalingen af kontanthjælp til kommunens borgere, betyder at ydelsen ikke blev udbetalt som planlagt natten til fredag.

”Det er selvfølgelig stærkt beklageligt, at kontanthjælpsmodtagerne ikke får udbetalt deres ydelse, som de har krav på. Vi har bedt Danske Bank om, at gøre alt hvad de kan for at sikre, at pengene bliver udbetalt hurtigst muligt, og i mellemtiden forsøger vi at afhjælpe problemet, så godt vi kan”, siger chef for Økonomi og Personale Tommy Abildgaard.

Danske Bank arbejder intensivt på at løse problemet og udbetale ydelserne hurtigst muligt, samt at finde midlertidige foranstaltninger, der sikrer, at borgerne har midler til rådighed, indtil de får deres ydelse.

Borgere med akut behov henvises til Fredericia Kommunes borgerservice enten ved kontakt på telefon 72107000 eller ved personlig henvendelse i Ydelsescenteret på Rådhuset i Gothersgade 20 fra kl. 10 til 14 fredag.

Fredericia Kommunes hjemmeside www.fredericia.dk holdes løbende opdateret, og udvikling i sagen formidles gennem pressen.